title
کد خبر: 200682
00
فواید ورزش بر روی روابط اجتماعی

کارشناس سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به آثار اجتماعی ورزش گفت: انسان، موجودی است که فقط با زندگی جمعی به سلامت به مقصد می‏رسد و فرد گرایی و انزواطلبی، با ذات او در تضاد است رسیدن به این روح جمعی و همبستگی عمومی، راه ‏های مختلفی وجود دارد و یکی از این راه‏ها، ورزش کردن است.

 به گزارش بهداشت نیوز، «شهین لنگری» افزود: ورزش، موجب گسترش روابط گروهی می ‏شود. 

وی تصریح کرد: در ورزش‏های گروهی، بدون هماهنگی و دوری از خودخواهی، نمی‏توان به موفقیت رسید و این خود باعث تقویت روح جمع‏ خواهی افراد می‏شود.

 وی با توجه به این که ورزش موجب گسترش حس یکرنگی و همگرایی در افراد می‏گردد، اضافه کرد: برای تیم شدن و تشکیل گروه منسجم ورزشی، باید از خود گذشت و «من»ها را به «ما» تبدیل کرد.

وی ادامه داد: چنین وضعیتی در بهتر شدن روحیه شما و افزایش روابط اجتماعی تان موثر خواهد بود.

وی با توجه به این که تجربه نشان داده است که افرادی که توانسته اند با ورزش و فعالیت بدنی، اندامی زیباتر و سالم تر داشته باشند، در ارتباطات اجتماعی خود موفق ترند، گفت: البته این اعتماد به نفس ایجاد شده در آنهاست که چنین موفقیتی را برای آنها حاصل کرده نه کاهش وزن و...

کارشناس سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ورزش، دوستى و صمیمیت بین افراد و زمینه رقابت سالم را فراهم مى کند و در نتیجه، تلاش و تکاپوى افراد اجتماع بیشتر شده، مشکلات ناشى از بیکارى و عوارض آن به حدّاقل مى رسد.

«شهین لنگری» افزود: زندگی انسانها وابسته به حرکت است زنده بودن در حرکت و تلاش است و شاید به همین علت است که حرکت از انسان گرفته شود عمرش کوتاه خواهد شد و اگر تلاش و فعالیت بدنی متناسب و با دقت تعیین شود سلامتی شادابی و طول عمر را به دنبال خواهد داشت.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز