title
کد خبر: 199970
00
جراحی لاغری شکم و پهلو توسط پزشک متخصص

چاقی به یک معضل همه گیر در جوامع امروزی تبدیل شده است. اکثر افراد برای این که بتوانند اندامی متناسب داشته باشند، از روش‌های مختلف چاقی و لاغری بهره می‌برند.

به گزارش بهداشت نیوز، چاقی به یک معضل همه گیر در جوامع امروزی تبدیل شده است. اکثر افراد برای این که بتوانند اندامی متناسب داشته باشند، از روش‌های مختلف چاقی و لاغری بهره می‌برند. یکی از این روش‌ها که بسیار رایج است، جراحی لاغری شکم و پهلو است که توسط پزشک انجام می‌گیرد. سال‌هاست که این روش مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. البته روز به روز روش‌های پیشرفته‌تر و کم عارضه تری برای این جراحی در نظر گرفته می‌شود. در این مقاله بهترین روش‌های جراحی لاغری شکم و پهلو را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بیشتر با آن‌ها آشنا شوید.

روش‌های جراحی لاغری

روش‌هایی که برای لاغری شکم و پهلو در نظر گرفته شده است، هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند. معمولاً در هر کدام از این روش‌ها، مقداری از چربی پهلو و شکم برداشته شده و بدون نیاز به رژیم غذایی خاصی، فرد به اندام متناسب خود می‌رسد. البته جراحی‌های دیگری مانند برداشتن پوست اضافی، سفت کردن پوست شکم و ... هم گاهی اوقات انجام می‌گیرد.

ابدومینو پلاستی

ابدومینوپلاستی یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که این روزها برای تناسب اندام از آن استفاده می‌شود. این جراحی به عنوان عمل زیبایی شکم هم شناخته می‌شود. افرادی که دارای شرایط فیزیکی مناسبی هستند و وزن آن‌ها تقریباً ثابت است، می‌توانند از این روش بهره ببرند. از طرفی ممکن است افراد قابلیت ارتجاعی پوست شکم خود را بر اثر چاق و لاغر شدن‌های متوالی یا بارداری و زایمان از دست داده باشند. در این صورت می‌توانند پوست‌های اضافی و کش آمده شکم خود را بردارند. بدین صورت اندامی متناسب و زیبا خواهند داشت.

در طی عمل ابدومینوپلاستی، فرد تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرد و طی دو برش در بخش‌های مختلف شکم، پوست اضافی آن برداشته شده و حالتی صاف و خوش فرم به خود می‌گیرد. در نهایت شکم‌بندهای مخصوصی برای فرد تجویز می‌شود و تا حدود دو ماه از فعالیت‌های سنگین باید بپرهیزد.

نکته‌ای که در این زمینه باید به خاطر داشته باشید این است که ابدومینوپلاستی را با عمل برداشتن چربی و کاهش وزن اشتباه نگیرید. در اصل این عمل را باید پس از رژیم غذایی یا ورزشی و کاهش وزن انجام داد تا پوست چروکیده و اضافی که موجب بدفرمی شکم و افتادگی آن شده است، برداشته شود.

لیپوساکشن

یکی دیگر از انواع جراحی لاغری شکم و پهلو، لیپوساکشن نام دارد که بسیار هم رایج است. افراد زیادی هستند که مدت طولانی از رژیم‌های غذایی و ورزش بهره می‌برند؛ اما نتیجه‌ای در بر ندارد. این افراد به سراغ عمل‌های لاغری مانند لیپوساکشن می‌روند تا بهتر بتوانند اندام خود را زیبا کنند.

لیپوساکشن در اصل یک روش جراحی است که از تکنیک ساکشن یا مکش برای حذف چربی‌های اضافی استفاده می‌شود. قسمت‌های خاصی از بدن مانند شکم، پهلو، گردن، غبغب، ران و ... مستعد جمع شدن چربی‌های مقاوم هستند. به‌خصوص اکثر افراد دارای چربی‌های اضافه در قسمت شکم و پهلوی خود هستند.

حتی گاهی اوقات مشاهده می‌کنید که فرد در سایر اندام‌های خود، سایز مناسبی دارد و شکم و پهلوی برجسته باعث شده است تا تناسب اندام او به هم بخورد. در این مواقع لیپوساکشن می‌تواند مؤثر واقع شود. لیپوساکشن یک نوع پیکرتراشی است که قسمت‌های مختلف بدن را می‌توان به کمک آن خوش فرم کرد. البته این روش باید برای کسانی به کار گرفته شود که مشکلاتی مانند ماندگاری و مقاومت بالای چربی‌ها را تجربه می‌کنند. در این روش یک ساند کوچک به داخل بدن وارد می‌شود و دستگاهی لیپوساکشن با ایجاد حرارت و گرما باعث ذوب شدن چربی‌ها می‌شود. سپس چربی‌های ذوب شده توسط این دستگاه به بیرون کشیده می‌شود.

لیپوماتیک

یکی دیگر از روش‌های پیکرتراشی که این روزها بیشترین طرفدار را دارد، لیپوماتیک است. برخی افراد لیپوماتیک و لیپوساکشن را با همدیگر یکی می‌دانند. اما بهتر است بدانید که این دو کاملاً با هم متفاوت هستند. در روش لیپوماتیک، دستگاهی مشابه دستگاه لیپوساکشن مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته عملکرد دو دستگاه با همدیگر متفاوت است. بدین صورت که در دستگاه لیپوماتیک، با ارتعاش ایجاد شده و لرزش، بافت چربی‌ها در هم می‌شکند و این چربی‌ها از بدن دفع می‌شوند.

مزایایی که لیپوماتیک دارد، علاوه بر رفع چربی‌های شکم و پهلو، عدم ایجاد افتادگی زیاد در پوست این نواحی است. به همین علت می‌توان بارها عمل لیپوماتیک را انجام داد بدون این که نیاز به عمل ابدومینوپلاستی داشته باشید.

لیپوماتیک با دستگاه پال چگونه انجام می‌شود

دستگاه‌های مختلفی برای عمل لیپوماتیک و لاغری شکم و پهلو به کار گرفته می‌شود یکی از بهترین دستگاه‌هایی که در این زمینه وجود دارد، دستگاه پال است. این دستگاه مزایایی دارد که باعث توجه بسیار به آن شده است.

پیکرتراشی با کانول‌های نوک تیز انجام می‌گیرد؛ اما در دستگاه پال از سوزن‌های نوک تیز خبری نیست و این دستگاه با لرزش خاصی که دارد، عمل شکستن بافت چربی‌ها را انجام می‌دهد. از طرفی نیازی نیست تا پزشک دستگاه را تکان دهد و سوزن را به حرکت وادارد.

مزایا و معایب لیپوماتیک

لیپوماتیک مزایای زیادی دارد و باعث می‌شود تا چربی‌های مقاوم و زیاد در ناحیه شکم و پهلوی از بین بروند. البته در کنار این مزایا، معایب آن را هم باید بدانید. عمل جراحی و اثرات بی هوشی و بی حسی همگی روی بدن تأثیرگذار هستند. از طرفی درد پس از عمل، دوران نقاهت بعد از لیپوماتیک، کبودی و اثر زخم عمل و ... همگی باعث می‌شود تا افراد با آستانه تحمل پایین، اذیت شوند. حتی در صورتی که عمل لیپوماتیک به‌خوبی انجام نگیرد، احتمال آسیب به بافت‌های درون شکم هم وجود دارد. البته اگر قبل از انجام عمل لیپوماتیک و جراحی لاغری شکم و پهلو به‌خوبی تحقیق کنید و از خدمات یک پزشک ماهر بهره ببرید، نتایج بسیار رضایت بخشی را دریافت می‌کنید.

مزایا و معایب ابدومینوپلاستی

با توجه به مطالبی که ذکر شد با عمل ابدومینوپلاستی آشنا شدید. البته باید دقت داشته باشید که این عمل مزایا و معایبی دارد که توجه به آن‌ها باعث می‌شود تا تصمیم‌گیری بهتری برای انجام دادن آن داشته باشید. مزایای ابدومینوپلاستی، خوش فرم شدن شکم، کاهش پوست‌های اضافی و زیبایی اندام است. البته در کنار این مزایا، معایب ابدومینوپلاستی را هم باید بدانید.

بدون شک هر عمل جراحی دارای دوران نقاهت و ریکاوری است که ممکن است برای بیمار سخت و دردناک باشد. از این رو باید تحمل درد داشته باشید. از طرفی ابدومینوپلاستی باعث ایجاد زخم‌های روی شکم می‌شود و آثار این زخم و اسکار حاصل از آن‌ها هم بر روی شکم دیده می‌شود. خونریزی، درد بعد از عمل و مواردی از این قبیل در صورتی کاهش می‌یابد که از خدمات یک کلینیک معتبر و پزشک ماهر بهره ببرید.

دکتر شیرنگی به عنوان یکی از بهترین متخصصانی که در این زمینه فعالیت می‌کند، عوارض و معایب عمل ابدومینوپلاستی را با مهارت خود به حداقل می‌رساند. از این رو می‌توانید با خیال راحت این عمل را تحت نظر وی انجام دهید و نتیجه‌ای رضایت‌بخش را دریافت کنید.

جراحی لاغری شکم و پهلو زیر نظر دکتر شیرنگی

دکتر شیرنگی به عنوان یکی از بهترین پزشکان متخصص در زمینه جراحی لاغری شکم و پهلو و ابدومینوپلاستی، نتایج رضایت بخشی را تاکنون برای مراجعه‌کنندگان خود به ارمغان آورده است. این پزشک متخصص و ماهر تمام شرایط بیمار را قبل از انجام عمل در نظر می‌گیرد و باعث می‌شود تا بهترین نتیجه برای آن‌ها رقم بخورد. تجربه بالای دکتر شیرنگی و مهارت وی مزید بر علت شده است تا سالانه افراد زیادی از سراسر کشور برای انجام جراحی لاغری شکم و پهلو مراجعه کنند. همچنین در مطب ایشان از دستگاه پال برای عمل لیپوماتیک استفاده می‌شود. از این رو مطابق با جدیدترین متد و تکنولوژی روز دنیا این عمل انجام می‌گیرد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
سارا بیات
1400/08/25 - 16:560 0
بنظم این روش ها برای کسانی ک چاقی بیش از حد دارن و با رژیم و ورزش پایین نمیان مناسب تره
اینستاگرام بهداشت نیوز