title
کد خبر: 199839
00
پیش بینی افزایش شیوع کرونا در هفته آتی در این استان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پیش بینی می شود که روند ابتلا به کرونا و بستری در هفته آتی شیب تندتری را به خود بگیرد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سید محمد جمالیان، در برنامه تلویزیونی گفتگو ویژه خبری استان مرکزی بیان کرد: علیرغم اینکه در هفته گذشته خبرهای خوبی از روند نزولی و کاهشی شیوع ویروس کرونا در استان داشتیم اما با افزایش سفرهای زیارتی، سیاحتی و عادی انگاری ها و عدم توجه به موازین بهداشتی پیش بینی می شد که روند شیوع، افزایشی خواهد شد و متاسفانه کمی زودتر از این پیش بینی ها شاهد این افزایش هستیم.
وی ادامه داد: از اوایل هفته تاکنون شاهد افزایش موارد سرپایی بودیم و متاسفانه در دو روز اخیر تعداد موارد بستری نیز افزایش یافته است، لذا پیش بینی می شود که این روند در هفته آینده شیب تندتری را به خود خواهد گرفت و احتمالا پیک ششم قبل از پایان یافتن پیک پنجم آغاز خواهد شد که این امر با توجه به خستگی کادر بهداشت و درمان جای نگرانی دارد.
وی در ادامه، ۳ اصل مهم را عامل این افزایش دانست و گفت: متاسفانه شهرستان های شمالی کشور روند افزایشی تندی را به خود گرفته است که علت های اصلی این افزایش ها در سطح استان ها سفرهای بسیار به این مناطق، عادی انگاری و عدم توجه مردم به دستورالعمل های بهداشتی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی برخی از افراد واکسینه شده است.
وی در ادامه با تاکید بر این نکته که باید زندگی با کرونا را آموخت، گفت: دورهمی ها باید با تعداد بسیار کم و فاصله گذاری زیاد و با تهویه مناسب برگزار شود تا با رعایت چند نکته ساده فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی خود را به بهترین نحو انجام دهیم.
متولی سلامت استان مرکزی در پایان ضمن اشاره به اینکه تجربه این مدت نشان داده است که رعایت موازین بهداشتی از جمله زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی مطمئن ترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس است، تاکید کرد: پس از دو سال از شیوع ویروس کرونا، اعمال محدودیت ها و سخت گیری های کرونایی دیگر جوابگو نیست و می بایست زندگی با کرونا یاد گرفته شود و رعایت پروتکل ها در دستور کار قرار گیرد، لذا این امر یک وظیفه اجتماعی و عمل به آن برهمگان الزامیست.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز