title
کد خبر: 199737
00
اختصاصی/ افزایش ۲۰ درصدی مبتلایان کرونا

رئیس انجمن بیهوشی قلب ایران با اشاره به اینکه بیشترین آمار شهدای مدافع سلامت مربوط به متخصصین حوزه بیهوشی بوده است گفت: کمبود داروی بیهوشی در کشور به صورت این بوده که به نتوانیم عمل‌های جراحی را انجام دهیم.

دکتر علیرضا جلالی، رئیس انجمن بیهوشی قلب ایران در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز درباره داروهای بیهوشی در کشور اظهار داشت: علی‌رغم اینکه کمبود داروهای بیهوشی تا حدودی طی دو سال گذشته در کشور وجود داشته ولی به دلیل تنوع دارویی این کمبودها به صورت جدی نبوده است.

 وی تصریح کرد: کمبود داروهای بیهوشی به صورتی نبوده که نتوانسته باشیم بیهوشی بیماری که نیاز به عمل جراحی دارد را انجام دهیم و از طرفی امکانات اتاق عمل.ها نسبت به قبل بهبودی خوبی داشته و رسیدگی ها توسط وزارت بهداشت انجام گرفته است.

رئیس انجمن بیهوشی قلب به ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ نفر متخصص بیهوشی در کل کشور فعال هستند گفت: در ایام کرونا بیشترین تعداد شهدای مدافع سلامت از متخصص رشته بیهوشی بودند و حدود ۱۰۰ نفر از متخصصین این حوزه و دستیاران شهید شده و یا دچار آسیب‌های جدی شده‌اند که دیگر توان حضور در محل کار را ندارند.

جلالی با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به کرونا و مراجعه به درمانگاه‌ها طی روزهای اخیر افزایش ۲۰ درصدی داشته است، گفت: این مسئله حکایت از نقطه شروع موج ششم را دارد که البته در هفته های آینده و تقریباً یک ماه دیگر آمار افرادی که در بخش های ویژه بستری می شوند هم بیشتر خواهد شد.

 وی تاکید کرد: رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌ها در کشور ضرورت دارد و افراد باید نسبت به این موضوع دقت کنند چرا که در غیر اینصورت متاسفانه دوباره مشاهده آمار بالای کرونا مبتلایان و متوفیان کرونا خواهیم بود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز