title
کد خبر: 199733
00
جایی که جیرجیرک‌ها ارزش طلا دارند+ عکس

شاید باورش برای شما هم سخت باشد که در شمال چین جیرجیرک ها ارزش زیادی دارند و قیمت برخی از آن ها 50 هزار یوان یعنی بیش از 200 میلیون تومان است.

به گزارش بهداشت نیوز، شاید باورش برای شما هم سخت باشد که در شمال چین جیرجیرک ها ارزش زیادی دارند و قیمت برخی از آن ها 50 هزار یوان یعنی بیش از 200 میلیون تومان است. اما فکر بد نکنید چینی ها این جیرجیرک ها را نه برای خوردن که برای یک سرگرمی تاریخی به نام نبرد جیرجیرک ها می خواهند. نبرد جیرجیرک‌ها به خاندان تانگ ۶۱۸-۹۰۴ میلادی باز می‌گردد. گفته می شود امپراتوری‌های چین علاقه زیادی به جیرجیرک ‌های شهر «سیدیان» داشتند چون درشت تر از دیگر جیرجیرک ها بودند و فقط ثروتمندان می‌توانستند آن ها را بخرند تا با آن ها با دیگر جیرجیرک ها به نبرد بپردازند. گفته می شود این روی جمعیت جیرجیرک های چین اثر گذاشته و با وجود تلاش‌های مختلف از سوی رسانه‌های چینی و هشدار کارشناسان محیط زیست، مردم این شهر دست از به جنگ انداختن جیرجیرک‌ها برنمی‌دارند.

منبع:  خراسان


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز