title
کد خبر: 199430
00
چرا گوشم مدام می خارد؟

خشکی گوش باعث بروز خارش گوش می‌شود؛ضمن اینکه 10 درصد خارش گوش به علت بیماری‌های پوست و حساسیت است؛ در نتیجه مطلقا نیاز به استفاده از گوش پاک نیست.

به گزارش بهداشت نیوز، محمد محسنی، استاد بیماری‌های گوش، حلق و بینی درباره «خارش گوش»، بیان داشت: درباره خارش گوش باید گفت 90 درصد به خاطر استفاده کردن از گوش پاکن است؛ یعنی افراد وسواس پیدا کردند و فکر می‌کنند جرم گوش یا به اصطلاح کثیفی گوش باید تمیز شود.

وی اضافه کرد: این در حالی که این سیستم دفاعی طبیعی گوش است؛ در حالی که وقتی با گوش پاکن گوش را تمییز می‌کنیم این سیستم مهم دفاعی گوش را خارج می‌کنیم؛ در نتیجه این کار گوش خشک می‌شود و خاصیت ضد آب خود را از دست می‌دهد.

استاد بیماری‌های گوش، حلق و بینی افزود:این خشکی گوش باعث بروز خارش گوش می‌شود؛ضمن اینکه 10 درصد خارش گوش به علت بیماری‌های پوست و حساسیت است؛ در نتیجه مطلقا نیاز به استفاده از گوش پاک نیست.

محسنی یادآور شد: چیزی بنام پاک کردن گوش نداریم؛مگر زمانی که این سیستم دفاعی گوش کانال شنوایی را ببندد که باید خارج شود و این کار هم باید توسط پزشک متخصص انجام شود.

منبع: فارس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز