title
کد خبر: 198070
00
با این خوراکی جوان بمانید

مطالعات جدید نشان می‌دهد مصرف کاکائو التهاب و پیری اپی‌ژنتیک را کاهش داده و از این طریق احتمال بروز بیماری‌های قلبی عروقی و سایر بیماری‌های مرتبط با پیری را کاهش می‌دهد.

به گزارش بهداشت نیوز،  محققان سال ها به دنبال این سوال بودند که آیا آنتی اکسیدان‌های قوی موجود در کاکائو از آسیب‌های سلولی ناشی از پیری محافظت می‌کند.

برای یافتن پاسخ محققان بیمارستان بریگهام و زنان اطلاعات مربوط به ۲۱ هزار و ۴۴۴ نفر را مورد بررسی دقیق قرار دادند و دریافتند فلاونوئیدهای موجود در کاکائو با خاصیت ضد التهابی شدید تغییرات ژنتیکی مرتبط با پیری را کاهش می‌دهد.

در ادامه آمده است فلاونوئیدهای موجود در کاکائو اغلب در فراوری شکلات از بین می‌روند و شاید شکلات منبع قابل اعتمادی برای این ماده نباشد. از طرفی مولتی‌ویتامین و عصاره‌های حاوی این ترکیبات که در بازار وجود دارند،‌ برای بدن مفید هستند.

این مطالعه نشان می‌دهد فلاونوئیدها پیری اپی‌ژنتیک را کاهش می دهند. پیری اپی‌ژنتیک شاخص خوبی برای سن بیولوژیکی است. سن بیولوژیکی به جای نگاه کردن به سال تولد، عوامل کلیدی تاثیرگذار بر عملکرد و سلامت بدن، مانند ژنتیک وشیوه زندگی را درنظر می‌گیرد.

التهاب یک عامل اصلی در افزایش سن و بیماری‌های شایعی مانند حمله قلبی، سکته مغزی،‌ آلزایمر و سرطان است و تمام موادی که مانع از التهاب می‌شوند برای بدن ضروری هستند.

کاکائو هوش را افزایش می‌دهد

یک مطالعه پنج ساله در دانشگاه استرالیای جنوبی نشان می‌دهد که کاکائو باعث بهبود عملکرد شناختی مغز می‌شود. این مطالعه نشان می‌دهد مصرف یک بار کاکائو در هفته به افزایش حافظه و توانایی حل مساله کمک می‌کند. در ادامه این مطالعه آمده است افرادی که در هفته حداقل یک بار کاکائو مصرف می‌کنند، توانایی تفکر قوی‌تری دارند.

همان‌طور که گفته شد شکلات و کاکائو حاوی موادی به نام فلاونوئیدها هستند که به طور طبیعی در ترکیبات پلی فنل موجود در غذاهای گیاهی وجود دارند.

فلاونوئیدها سبب افزایش سرعت پردازش اطلاعات و حافظه می‌شوند. دیگر ترکیبات موجود در شکلات از قبیل کافئین، تئوبرومین و متیلزانتین در افزایش هوشیاری و پردازش شناختی مفید هستند. شکلات تیره میزان بیشتری از این ترکیبات سودمند دارد و به دلیل کاهش قند، برای سلامت مفیدتر است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز