title
کد خبر: 197928
00
درمان‌های خانگی گودی زیر چشم

تغییر در شیوه‌ی زندگی و استفاده از درمان‌های خانگی، می‌تواند به کاهش فرو رفتگی چشم‌ها کمک کند.

به گزارش بهداشت نیوز، برای درمان‌هایی که شامل استعمال موضعی مواد در منطقه زیر چشم هستند، باید اطمینان حاصل شود که فرد چشمان خود را بسته نگه می‌دارد و در برابر ورود مواد به چشمانش مراقبت می‌کند.

درمان‌های خانگی گودی زیر چشم عبارتند از:

۱: مصرف آب کافی

آب ضروری ترین ماده برای سالم ماندن بدن است. آب بر روی هر عضو بدن تاثیر می‌گذارد که وسیع ترین آن‌ها، پوست است. معمولا افرادی که دچار گود افتادگی زیر چشم هستند، با افزایش مصرف آب و محدود کردن نوشیدنی‌های دیورتیک و ادرار آور، شاهد بهبودی تیرگی زیر چشم هستند. نوشیدن ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز می‌تواند به جلوگیری از چشم‌های گود افتاده کمک کند.

۲: خواب با کیفیت خوب

چشم‌های فرو رفته اغلب یک شاخص است که نشان می‌دهد فرد به اندازه‌ی کافی خواب با کیفیت خوب ندارد. به‌طور کلی بزرگسالان به حدود ۷ تا ۹ ساعت خواب در شب نیاز دارند، در حالی که نوزادان، کودکان، نوجوانان و افراد مسن ممکن است نیاز بیشتری داشته باشند.

۳: روغن بادام

چشم‌های فرو رفته نشان می‌دهد که پوست زیر چشم مواد مغذی دریافت نمی‌کند. فضای زیر چشم را می‌توان با روغن بادام، که سرشار از ویتامین E (بهترین ویتامین برای گودی زیر چشم و ویتامین حیاتی پوست) می‌باشد، تغذیه کرد. روغن ویتامین E یکی دیگر از گزینه‌های تغذیه کننده پوست است که یکی از بهترین ویتامین ها برای گودی چشم است.

۴: سیب زمینی خام

سیب زمینی حاوی ویتامین C، آنزیم‌ها و نشاسته است که این مواد تغذیه کننده پوست نازک زیر چشم هستند. سیب زمینی خام سرد شده، باعث کاهش التهاب رگ‌های خونی و در نتیجه کاهش تورم و ظاهر تیره رنگ می‌شود. سیب زمینی خام را می‌توان در حدود ۲۰ دقیقه روی پوست قرار داد.

۵: چای کیسه ای

چای حاوی آنتی اکسیدان‌ها و فلاونوئیدها است. استفاده از کیسه‌های چای با افزایش گردش خون و آرام کردن عصب و عضلات چشم، باعث بهبود تیرگی زیر چشم می‌شود. دو کیسه چای را برای حداقل ۵ دقیقه در آب جوش بگذارید تا خیس بخورند. با فشردن آن‌ها، مایع را از آن‌ها خارج کنید و مطمئن شوید که برای پوست نازک و حساس ناحیه زیر چشم داغ نیستند. به مدت حداقل ۱۰ دقیقه بر پوست زیر هر چشم قرار دهید.

۶: خیار

خیار یک درمان خانگی محبوب برای حلقه‌های تیره در چشم و چشم‌های گود افتاده است. تکه‌های خیار را برای اثر خنک کنندگی و کاهش تورم و تغییر رنگ پوست، می‌توان در زیر چشم‌ها قرار داد.

۷: روغن ماهی

روغن ماهی غنی از اسیدهای چرب است، که به آن خاصیت ضد التهابی می‌بخشد و سبب بهبودی سلول‌های آسیب دیده می‌شود. روغن ماهی را می‌تواند با باز کردن کپسول‌های حاوی روغن ماهی و قرار دادن روغن بر روی پوست زیر چشم استفاده کرد. این کار باید قبل از رفتن به رختخواب به مدت ۴ هفته انجام شود.

۸: آبلیمو

آب لیمو یک سفید کننده‌ی طبیعی است و هنگامی که برای پوست زیر چشم استفاده می‌شود، باعث حذف سلول‌های مرده پوست و تغییر رنگ پوست می‌شود. ضروری است به منظور کاهش سوزش پوست، آبلیو را با آب رقیق کنید. توجه داشته باشید که آبلیو را به دور از چشم خود نگه دارید.

چه مواقعی برای درمان گود افتادگی چشم به پزشک مراجعه کنیم؟

اغلب اوقات، چشم‌های گود افتاده تهدید کننده‌ی حیات نیستند و اگر با پیری یا ژنتیک ارتباط داشته باشند، معمولا مشکلات دیگری ایجاد نمی‌کنند. با این حال، هر گونه نگرانی در مورد گود افتادن و تیرگی زیر چشم که اعتماد به نفس فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد یا باعث ایجاد افسردگی و اضطراب می‌شود، باید با صحبت کردن با چشم پزشک درمان شود. در این راستا مشاوره تلفنی با چشم پزشک، می تواند بهترین گزینه باشد. اگر چشم‌های گود افتاده، با وجود خواب بیشتر و مصرف آب کافی، با گذر زمان بد تر شد و یا اگر با نشانه‌های دیگری همراه شد، باید به دکتر پوست مراجعه کنید تا بهترین درمان یا بهترین کرم برای گودی زیر چشم را تجویز کند.
علائمی که نشان دهنده مشکلات دیگری هستند، عبارتند از:

    گرفتگی مسیر بینی ها
    خارش،خشکی و قرمزی چشم
    خستگی
    کاهش وزن شدید و غیرمعمول یا مشکلات اشتها
    تهوع و سایر مشکلات گوارشی
    سردرد.

منبع: دکترتو


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز