title
کد خبر: 196948
00
مضرات جاروبرقی برای سیستم تنفسی

باکتری‌ها و میکروب‌های زنده درون کیسه جاروبرقی، هنگام جارو کشیدن در هوای اتاق پراکنده و با تنفس وارد سیستم تنفسی می‌شوند.

به گزارش بهداشت نیوز، خانم‌های خانه دار به دلیل مزیت‌های راحت طلبانه‌ای که جاروبرقی دارد، از این وسیله زیاد استفاده می‌کنند؛ اما آیا تا به حال فکر کرده اید که جارو برقی می‌تواند زندگی شما را تهدید کند؟!

در این گزارش برجسته‌ترین آسیب‌های استفاده از جاروبرقی در نظافت خانه برای سلامت بزرگسالان و کودکان ارائه می‌شود.

استفاده بیش از حد از جاروبرقی با توزیع گرد و غبار، باکتری و کپک در خانه شاید بیشتر از آنکه این باکتری‌ها را از بین ببرد، علائم آلرژی را تشدید می‌کند؛ بنابراین متخصصان توصیه می‌کنند که از آن دور باشید و از "جاروی دستی" برای جلوگیری از بیماری‌ها استفاده کنید.

 برخی از مادران برای خواباندن نوزادان به صدای جاروبرقی متوسل می‌شوند!. این پدیده "صدای سفید" نامیده می‌شود، یعنی از دستگاه‌هایی که صدای بلند دارند به عنوان ترفندی برای خلاص شدن از گریه نوزاد و خواباندن او استفاده می‌کنند.

اما طبق مطالعات انجام شده توسط آکادمی اطفال آمریکا، اثرات مخرب جاروبرقی در دراز مدت ظاهر می‌شود. این می‌تواند باعث کم شنوایی برای کودکان خردسال شود و به طور جدی به شنوایی آن‌ها آسیب برساند، به ویژه از آنجا که محدودیت شنوایی توصیه شده ۵۰ دسی بل است، اما اکثر ماشین آلات، صدای سفید با فرکانس بیش از ۸۵ دسی بل در ساعت را ایجاد می‌کنند که باعث آسیب شدید شنوایی برای کودکان می‌شود.

مضرات صدای جاروبرقی

- باعث ایجاد مشکلاتی در خواب نوزادان می‌شود و آن‌ها را به هیچ وجه نمی‌خواباند، این امر کار مادران را با مشکل مواجه می‌کند.

- منجر به تاخیر در توانایی شنوایی و زبانی کودکان می‌شود.

 - باعث می‌شود گرد و غبار به هوا بلند شود.

- کیسه جاروبرقی را خارج از خانه تخلیه کنید زیرا تمیز کردن آن در داخل خانه باعث انتشار مقدار زیادی سالمونلا و سایر میکروب‌ها می‌شود.

- برخی تحقیقات و مطالعات دانشگاه کوئینزلند کانادا نشان می‌دهد که باکتری‌هایی که در هوا پخش می‌شوند ممکن است از نوع خطرناک و کشنده‌ای باشند که با سندرم مرگ ناگهانی نوزاد مرتبط است.

روش صحیح تمیز کردن کیسه داخلی جاروبرقی

اطمینان حاصل کنید که یک کیسه زباله بزرگ برای خالی کردن "کیسه جارو" در داخل آن بدون گرد و غبار جود دارد و بهتر است از ماسک استفاده کنید؛ همچنین این کار را در خارج از خانه انجام دهید تا دچار آلرژی نشوید.

منبع: باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز