title
کد خبر: 196434
10
کشف فسیل نهنگ ۴ پا در مصر! + عکس

باستان شناسان مصری خبر از کشف فسیل نهنگ نادر ۴ پایی دادند که ۴۳ میلیون سال پیش در آبهای مصر می زیسته است. به نقل از ساینس، این نهنگ شکارچی برتر آبهای باستانی بوده و ظاهری کاملا متفاوت داشته است.

به گفته محققان آنچه که این حیوان را برجسته می کند انتقالش از آب به خشکی است و باستان شناسان فسیلش را در فرورفتگی های صحرای غربی مصر پیدا کرده اند منطقه ای که در گذشته های دور دریا بوده است .
"عبدالله گوهر"‌نویسنده ارشد مقاله در این باره گفت: این کشف مهمی برای درینه شناسان است.نهنگ به دلیل داشتن ۴ پا نام "آنوبیس" خدای باستانی سگ را بر خود داشته است. ماهیچه های جمجمه این حیوان به دلیل قابلیت حرکات فک با دیگر گونه های نهنگ دریایی متفاوت است. حفره های موجود در فک این گونه دریایی قالبیت شکار و حرکت فک را در حیوان متمایز می کرد از سوی دیگر وجود ۴ پا در زیر شکم امکان حرکت بر خشکی را به حیوان عجیب می داد  ویژگی های منحصر به فرد جمجمه و فک پایین ، ظرفیت پردازش مکانیکی دهان کارآمدتری نسبت به شرایط معمولی را نشان می دهد ، در نتیجه امکان تغذیه قوی طعمه را فراهم می کند. این گونه عجیب شکارچی  قهاری در ابهای مصر باستان بوده است و ما همچنان در حال انجام تحقیقات بیشتری بر فسیل اش هستیم .

منبع: ایران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز