title
کد خبر: 193049
00
 آخرین وضعیت تولید و توزیع واکسن کرونا در کمیسیون بهداشت بررسی شد

سخنگوی‌ کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی آخرین وضعیت تولید و توزیع واکسن کرونا در کشور در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، زهرا شیخی، در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در این جلسه گزارش مسئول کمیته دارو و غذا در خصوص آخرین وضعیت تولید و توزیع واکسن کرونا در کشور مورد بررسی قرار گرفت.
 
وی توضیح داد: طبق گزارش آقای روح الامینی رئیس کمیته وعده‌های مکرر و عمل نشده باعث بی‌اعتمادی مردم و ایجاد توقع شده به طوری که علی رغم پیشرفت و اقدامات خوب صورت گرفته تلاش تولید کنندگان داخلی را زیر سوال برده است.
 
شیخی اضافه کرد: بازدیدهای سرزده و نشست ها با شرکت های تولیدکننده همچون برکت، رازی، پاستور، فخرا، نور و  سیناژن حکایت از آن دارد که شرکت برکت تا پایان سال برنامه تولید، تجهیز خطوط و برآورد میزان تولید در آینده را در دستور کار دارد.همچنین علیرغم تلاش‌های صورت گرفته در زمینه تولید واکسن ، این اقدامات برای مردم رضایت بخش نبوده و مردم راضی نیستند، لذا باید ساختار توزیع و جمع آوری اطلاعات مربوط به عوارض جانبی زیرساخت‌ها تقویت شده تا با تامین واکسن دچار مشکل در توزیع و تزریق نشویم.
 
وی ادامه داد: بدعهدی خارجی ها در تامین واکسن نیز برای مردم ملموس و قابل قبول نیست و ما به نمایندگی مردم به مسئولان مربوطه تذکر می دهیم که وعده های بی اساس و خوش بینانه به مردم ندهند و بیش از این به اعتماد عمومی خدشه وارد نکنند، البته وجود یک نهاد هماهنگ کننده و تسهیل‌گر در سطح عالی می‌تواند هماهنگی و هم افزایی بین واکسن سازها را ایجاد کرده و موانع و مشکلات قانونی و ساختاری را به حداقل برساند زیرا در حال حاضر شرکت‌های تولیدکننده واکسن به صورت جزیره‌ای فعالیت می کنند و به دلیل احساس رقابت حتی مشکلات و موانع کار را بیان نمی کنند که همین ناهماهنگی و انسجام پایین روند کار را کند کرده است.
 
شیخی همچنین گفت: علاوه بر این موضوع کمیسیون بهداشت از درخواست آقای حاجی دلیگانی در مورد اعمال ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس مبنی بر اجرای ناقص جزء «یک» بند (ج) تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۳۹۹ در خصوص حذف انواع دفترچه‌های کاغذی بیمه را با حضور مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت ایران مورد بررسی قرار داد.
 
وی افزود: طبق گزارش تعدادی از نمایندگان طی یک سال گذشته بیمه سلامت و سازمان تامین اجتماعی کار را به خوبی پیش برده اند؛ اکثر اعضاء بر این باورند که باید در زمان باقی مانده از دولت به آنها فرصت داد تا کار را به سرانجام برسانند و ایرادات کار را رفع کنند.
 
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان به بررسی استفساریه تبصره( 1 ) ماده (۱۰۳ ) قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره و اظهار کرد: کمیسیون بهداشت به عنوان کمیسیون فرعی این موضوع را از دستور کار خود خارج کرد.
 
وی در پایان گفت که در این جلسه موضوع افزایش 32 درصدی مشارکت پزشکان در هشتمین دوره انتخابات نظام پزشکی مطرح شدو از تلاش های کمیته هیات نظارت تقدیر و تشکر صورت گرفت.
 
منبع: ایسنا

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز