title
کد خبر: 151146
00
ساده ترین راهکارها برای تامین امنیت محل کار در مقابله با ویروس کرونا

افراد شاغل می‌توانند با رعایت چند نکته ساده، خطر ابتلا به ویروس کرونا را به حداقل برسانند.

به گزارش بهداشت نیوز:  تمیزکردن محل کار از اهمیت بالایی برای حفظ سلامت برخوردار است. علل تمیزکاری وسایل به دلیل وجود ویروس کرونا،باکتری ها و قارچ هایی بوده که در وسایل و محل کار وجود دارند که در صورت تمیز نکردن باعث می شود تمام میکروب ها به فرد منتقل شده و او را بیمار کند.

نکات ضروری که افراد باید به آن توجه کنند

-قبل از ترک محل کار و استفاده از سرویس یا خودروی شخصی لباس کار خود را باید تعویض کنید و دست هایتان را بشویید. دکمه‌های آسانسور، لب تاپ، صفحه کلید، تبلت، را به صورت مستقیم لمس نکنید، حتما از دستمال کاغذی یا پارچه ای، دستکش  استفاده کنید.

-افرادی که سیگاری هستند به هیچ عنوان در محل کار سیگار نکشند. افراد پس از ثبت اثر انگشت خود باید دستان خود را  تا جایی که امکان دارد بشویند و در صورت نداشتن شرایط شست و شو می توانند  ژل استفاده کنند.

- از ساعت، انگشتر و دست بند استفاده نکنید.

- با خود ظرف، قاشق و چنگال، فلاسک و چند عدد لیوان یک بار مصرف به همراه داشته باشید. غذایتان را در ظرفی که با خودتان آورده اید خورده و به کسی تعارف نکنید. ظرف غذایتان را در خانه بشویید.

- قبل از شروع به کار، صفحه کلید، تلفن، میز و هر آن چه که قرار است با آن در تماس باشید، با الکل طبی ۷۰ درصد ضدعفونی کنید.

- اولین دستمال کاغذی روی میزتان را که در مجاورت با هوای آزاد بوده و آلوده شده است را دور بیندازید و از دستمال بعدی استفاده کنید.

- حتما هنگام خروج از خانه، از دستکش و ماسک استفاده کنید. پس از پایان کار، دستکش و ماسکی را که استفاده کرده اید در یک کیسه پلاستیکی یندازید و پس از بستن در آن، به سطل زباله بیندازید. سپس دست خود را به خوبی با آب و صابون بشویید.

- فاصله اجتماعی را رعایت کرده و از نزدیک شدن افراد به کمتر از یک متری خود، جلوگیری کنید. اگر می‌خواهید چیزی را به یکدیگر نشان دهید، فایل آن را با استفاده از تلفن همراه خود برای هم بفرستید.

- از تلفن مشترک استفاده نکنید.

- پس از گذشت هر یک ساعت و خوردن هر چیزی، دست خود را با آب و صابون بشویید.

- در اصلی و ورودی سرویس بهداشتی را نیمه باز بگذارید تا مجبور به باز کردن آن و آلوده شدن دستانتان پس از شست و شو نشوید.

- هواکش سرویس بهداشتی را همیشه روشن بگذارید و از وجود تهویه مناسب یا باز بودن پنجره در محل کار اطمینان حاصل کنید.

 

 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز