title
کد خبر: 151144
00
آیا زنان باردار در ابتلا به کرونا با بقیه افراد برابرند؟

یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: نسبت عوارض کووید ۱۹ در زنان باردار با افراد عادی تفاوت زیادی ندارد.

به گزارش بهداشت نیوز:  بسیاری از مردم هر روز اقدام‌هایی را برای پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا انجام می‌دهند؛ از قرنطینهٔ خانگی گرفته تا شستشو و ضدعفونی کردن بدن و محیط زندگی. در این میان زنان باردار نگران انتقال این ویروس به جنین خود هستند.

جمال میرزایی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی اظهار کرد: طبق بررسی‌ها خانم‌های باردار در مواجه با  بیماری‌هایی مانند آنفلوانزا جزو گروه‌های پرخطر هستند. در مورد بیماری کرونا بررسی‌های مختلف حاکی از آن است عوارضی که ناشی از ابتلا به ویروس کرونا بوده است؛ تفاوت زیادی با افراد عادی وجود ندارد.

او در ادامه افزود: با توجه به شواهد و مطالعات صورت گرفته گروه زنان باردار را همانند بیماری آنفلوانزا در گروه‌های بسیار پرخطر قرار نمی‌دهیم؛ اما خانم‌های باردار به دلیل اختلالات هورمونی، با تضعیف سیستم ایمنی رو به رو می‌شوند که به این دلیل ممکن است استعداد بیشتری برای ابتلا به این بیماری داشته باشند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی مطرح کرد: توصیه می‌شود زنان باردار تا حد امکان  برای انجام کار‌های غیرضروری از منزل خارج نشوند. طبق آزمایش و مطالعات صورت گرفته عوارض کووید ۱۹ در افراد باردار و عادی تفاوت زیادی را شامل نمی‌شود و فقط باید مراقبت‌های بیشتری توسط این افراد صورت بگیرد.

از مهم‌ترین توصیه‌ها برای زنان باردار در دوران شیوع کرونا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

_ خودداری از حضور غیرضروری در محیط خارج از خانه

_ خودداری از ارتباط با افراد بیمار

_ مصرف فراوان مایعات

_ کنترل وزن و فشار خون

_ توجه ویژه به سلامت روان و پرهیز از استرس

_ داشتن تحرک مناسب در خانه (در خانه ماندن به معنای استراحت مطلق نیست)

_ خودداری از سفر

_ خودداری از حضور در مراکز شلوغ و پرازدحام

_ مراجعه کمتر به مراکز درمانی (ارتباط تلفنی با مرکز درمانی تحت نظر می تواند مفید باشد)

 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز