title

پژوهشگران آمریکایی در یک مطالعه تازه از بیش از ۷۰۰ نفر سوالاتی در مورد رژیم غذایی‌شان پرسیدند، از جمله اینکه چه مواد غذایی و نوشیدنی‌های خاصی را مصرف می‌کنند (مانند سبزیجات، نان، نوشابه‌های انرژی‌زا، شیر و چای) و سپس سطح مواد شیمیایی ماندگار در خون آن‌ها را آزمایش کردند.

ادامه مطلب

پسته به ویژه در تقویت واکنش امواج گامای مغز خوب است و بادام زمینی، پاسخ دلتای مغز را افزایش می‌دهد. پاسخ دلتا برای خواب عمیق، بهبودی و ایمنی سالم مهم است.

ادامه مطلب

هر کشوری بر اساس الگوی غذایی مردم و مشکلات تغذیه ای شایع، از رهنمودهای غذایی خود که حاوی پیام های کلیدی برای آموزش همگانی تغذیه و اصلاح الگوی مصرف غذایی است، استفاده می کند

ادامه مطلب

ویتامین C آنتی اکسیدانی است که می‌تواند به جبران آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو بیش از حد کمک کند و ایمنی را احیا کند. در حالی که عموما تصور می‌شود پرتقال حاوی بیشترین میزان ویتامین C در میان میوه‌ها را دارد

ادامه مطلب

خوردن غذاهای شیرین برای هیچ کس مفید نیست. این تغییر ذائقه‌ای که برای بچه ایجاد شده را باید کم کم با جایگزین کردن مواد دیگر جبران کنیم.

ادامه مطلب

با وجود آنکه بیشتر مردم خیار را در خانواده سبزیجات و صیفی‌جات جای می‌دهند، این ماده غذایی نوعی میوه به‌شمار می‌رود؛

ادامه مطلب

به گفته بسیاری از کارشناسان سلامت، در میان وعده‌های غذایی «صبحانه» از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما مردم در نقاط مختلف جهان روز خود را با چه خوراکی‌هایی آغاز می‌کنند؟

ادامه مطلب

هنگامی که ماده‌ای غذایی را در خانه تان نگهداری می‌کنید نادیده گرفتن میل به خوردن آن غیر ممکن است. به همین خاطر یک استاد راهنما می‌گوید که چهار ماده غذایی وجود دارند که بهتر اصلا اجازه ندهید در خانه تان وجود داشه باشند!

ادامه مطلب

یک متخصص تغذیه با اشاره به فواید بسیار گیاهان خودروی بهاری گفت: این فواید زمانی حاصل می‌شود که مصرف این گیاهان به اندازه باشد و زیاده روی در مصرف آنها اصلا توصیه نمی شود.

ادامه مطلب

شاید گاهی اوقات خوردن سبزیجات به اندازه کافی دشوار باشد. با این وجود، اگر از مصرف سبزیجات صرفنظر کنید به طور بالقوه مقدار زیادی مواد مغذی، ویتامین‌ها و فواید آن برای سلامتی را از دست خواهید داد.

ادامه مطلب

با مصرف برخی میوه و سبزیجات مفید احساس جوانی کنید و از خود در برابر بیماری‌های مرتبط با افزایش سن محافظت کنید.

ادامه مطلب

هندوانه یک نوع میوه آبدار است که معمولاً در فصل تابستان مصرف می‌شود.

ادامه مطلب

یکی از سبزیجات که که در فصل تابستان به وفور دیده می شود “کدو سبز” است که دارای ارزش غذایی بسیاری بوده و دارای خواص ضد پیری بوده و درمان بسیاری از بیماریهاست. کدو سبز، از لحاظ علم گیاه شناسی ، در بخش میوه ها جای دارد ولی از نظر آشپزی و خورد و خوراک در بخش سبزیجات قرار دارد.

ادامه مطلب

رژیم‌های غذایی که به کاهش التهاب کمک می‌کنند نیز می‌توانند تأثیر بسزایی در سلامت مغز و سلامت روان داشته باشند.

ادامه مطلب

خواب رفتگی پاها می‌تواند نشانه‌ای از کمبود ویتامین B۱۲ باشد.

ادامه مطلب
اینستاگرام بهداشت نیوز