title
کد خبر: 177842
00
هزینه های مراسم عروسی

برگزاری مراسم عروسی برای زوج‌های جوان، هزینه قابل توجهی برمی‌دارد و اگر بدون برنامه ریزی خرج کنید، در نهایت پول زیادی را از دست داده اید.

به گزارش بهداشت نیوز، برگزاری مراسم عروسی برای زوج‌های جوان، هزینه قابل توجهی برمی‌دارد و اگر بدون برنامه ریزی خرج کنید، در نهایت پول زیادی را از دست داده اید. برای این که هزینه‌ها از دستتان خارج نشود، باید در ابتدا یک تخمین کلی بزنید و برای خرج‌های مختلف برنامه ریزی کنید. در این مقاله به شما یک تصویر کلی از هزینه‌های پیش رو می‌دهیم تا بتوانید با یک برنامه ریزی خوب، از پس هزینه‌های مراسم ازدواج خور برآیید. ضمناً شما می‌توانید با مشاوران ما در بیا تو عروسی تماس بگیرید تا شما را در آن زمینه کمک کنند. در ادامه همراه بیا توعروسی بمانید.

 (نکته: در این مقاله هزینه های پیش بینی شده برای سال 1399 در نظر گرفته شده است.)

 

چه هزینه‌هایی در پیش روی عروس و داماد است؟

برای این که دو زوج به هم برسند باید مراسم‌های معمول را برگزار کنند و جشن بگیرند. هزینه‌های ازدواج به صورت کلی بر عهده خانواده داماد است. معمولاً خانواده داماد طی چند جلسه به منزل خانواده عروس می‌روند تا بتوانند پس از گرفتن جواب مثبت، قرارهای لازم را با هم بگذارند. هزینه پذیرایی کلی مراسم خواستگاری و بله برون بر عهده خانواده عروس است اما خانواده داماد نیز شیرینی، گل، هدیه، و میوه این مراسم را تهیه می‌کند. تنها هزینه مراسم عقد بر عهده خانواده عروس است. هزینه مراسم عروسی معمولاً با توجه به عرف و تعداد مهمان‌ها بین عروس و داماد تقسیم می‌شود.

 

چه مراسم‌هایی برای ازدواج مرسوم است و هر کدام چقدر هزینه می‌برند؟

مراسم خواستگاری: هزینه پذیرایی ساده

هزینه پیش‌بینی شده: 1 میلیون تومان

مراسم بله و برون: هزینه پذیرایی ساده

هزینه پیش‌بینی شده: 1 میلیون تومان

 

مراسم عقد: سفره عقد، رو نما به عروس، پذیرایی و شام، عکاسی و آتلیه، تالار

هزینه پیش‌بینی شده: 20 میلیون تومان

مراسم عروسی: تالار یا باغ تالار، انتخاب مزون لباس عروس و داماد، سرویس‌های طلای عروس،  حلقه ازدواج، کارت ازدواج، آتلیه عکاسی، آرایشگاه عروس، گل زدن ماشین

متوسط هزینه پیش‌بینی شده در شهر تهران: بین 50 تا 100 میلیون تومان

 

 

پر هزینه ترین خرج‌های عروسی کدام اند؟

امروزه با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و قیمت دلار، هزینه‌های ازدواج بیشتر از حد معمول آن شده است. اما برخی از مراسم و تدارکات سهم بیشتری در هزینه‌ها دارند و معمولاً بین عروس و داماد تقسیم می‌شوند.

جشن عروسی: اصلی ترین قسمت ازدواج، مراسم عروسی است که احتیاج به ماه‌ها برنامه ریزی دارد. رزرو تالار پذیرایی، گروه موسیقی، حلقه ازدواج، عکاسی و آتلیه، لباس عروس و داماد، آرایشگاه، ماشین عروس، گل و تزئینات از هزینه‌های این مراسم هستند. معمولاً هزینه ازدواج بین عروس و داماد تقسیم می‌شود. تخمین ما از هزینه یک مراسم ازواج کامل چیزی بین 30 تا 100 میلیون تومان است.


خرید جهیزیه: خرید جهیزیه یکی از پر خرج ترین بخش‌های ازدواج است و عمده بار آن بر دوش خانواده عروس است. این بخش می‌تواند حدود 100 تا 500 میلیون هزینه بردارد. برای مطالعه بیشتر در مورد خرید جهیزیه اینجا کلیک کنید.

خرید خانه: خرید خانه بر عهده خانواده داماد است و در این دوره و زمانه حتی از جهیزیه نیز بیشتر هزینه دارد. برای خرید یک آپارتمان معقول در مرکز شهر تهران، با 80 متر وسعت و یک یا دو اتاق خواب، داماد باید نزدیک 2 میلیارد تومان هزینه کند. داماد می‌تواند برای صرفه جویی در هزینه خانه، خانه مورد نظر را اجاره کند و خرید خانه را به اولین زمان ممکن بعد از ازدواج موکول کند.

ماه عسل: بعد از مراسم عقد و ازدواج، شیرین ترین بخش ازدواج سفر ماه عسل است. این مسافرت اولین سفر رمانتیک عروس و داماد است و اهمیت زیادی دارد. اکثر عروس و داماد‌ها کیش، مشهد، یا شهرهای شمالی ایران را به عنوان مقصد داخلی و ترکیه یا مالدیو را به عنوان مقصد خارجی ماه عسل خود انتخاب می‌کنند. قیمت تور ترکیه برای هر نفر حدود 10 میلیون تومان و تور مالدیو حدود 50 میلیون تومان است. توجه کنید که تورهای مسافرتی، هزینه‌های جانبی دیگری نیز دارند.

 

 

 

بیاتوعروسی – راهنمای انتخاب خدمات عروسی

با کمی دقت می‌توانید صرفه جویی‌های بزرگی در هزینه خود انجام دهید و مخارج ازدواجتان را به میزان قابل توجهی پایین بیاورید. ضمناً این هزینه، مقدار کل خرج شماست و در واقع تقسیم بر 2 می‌شود تا عروس و داماد به صورت مساوی در هزینه‌ها دخیل شوند.

شما می‌توانید با با مشاوران سایت بیا تو عروسی تماس بگیرید تا بهترین مشاوره را درباره مخارج عروسی به شما بدهند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز