title

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در چهل و هشتمین نشست شورای عالی نظام پزشکی در محل سازمان نظام پزشکی حضور یافت و بر حکمرانی در سلامت تأکید کرد.

ادامه مطلب

دعای قنوت نماز عید سعید فطر را در زیر ببینید.

ادامه مطلب

نماز عید فطر امسال در تهران به واسطه حضور ولی امر مسلمین و اقامه نماز توسط معظم له شکوه و جلال خاصی خواهد داشت، اما نمازگزاران برای تسهیل حضورشان در محل مصلای تهران و اقامه نماز عید، الزاماتی را باید بدانند.

ادامه مطلب

اگر قصد دارید به همراه خانواده و با خودروی شخصی تان برای اقامه نماز عید فطر به امامت ولی امر مسلمین به محل مصلای تهران بروید حتما این مطلب را به دقت بخوانید.

ادامه مطلب

در فضیلت عید فطر و اعمال مستحبی این شب رویات و احکام ویژه ای بیان شده که تورقی بر آن، مروری دوباره برای تجدید عهد با خدا برای بندگی و بازگشت به فطرت پاک هر انسانی است.

ادامه مطلب

(اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی فِیْهِ فَضْلَ لَیْلَةِ القَدْرِ، وَصَیِّرْ اُمُورِی فِیْهِ مِنَ العُسْرِ إِلی الیُسْرِ، وَاقْبَلْ مَعاذِیرِی، وَحُطَّ عَنِّی الذَّنْبَ وَالوِزْرَ، یا رَؤُوفاً بِعِبادِهِ الصَّالِحِینَ.) «خدایا روزی کن مرا در آن فضیلت شب قدر را، و بگردان در آن کارهای مرا از سختی به آسانی، و بپذیر عذرهایم، و بریز از من گناه و بار گران را، ای مهربان به بندگان شایسته خویش.» دعای روز بیست و هفتم ماه رمضان، متضمن معارفی همچون طلب رزق فضیلت شب قدر و گرداندن کار سخت به آسانی و قبولی عذر و بخشش گناهان می‌باشد.

ادامه مطلب

در این شب رمزآلود نه‌تنها تقدیرات ما انسان‌ها، بلکه برنامهٔ یک‌سالهٔ تمام نظام خلقت تنظیم می‌شود. یعنی تقدیرات مربوط به همهٔ موجودات از جمله انسان‌ها، حیوانات، گیاهان، کیهان و عوالم دیگر ثبت می‌شود.

ادامه مطلب

حجت الاسلام سید جواد بهشتی در اولین شب قدر امسال توصیه متفاوت برای آشتی با قرآن دارد. او معتقد است خداوند ۱۰ انتظار از ما نسبت به کتاب آسمانی‌اش دارد که خواندن، تلاوت، ترتیل، تفکر، گوش دادن، آموزش، تاثیر گرفتن، عمل کردن، تبلیغ و ایمان واقعی از جمله این انتظارات است.

ادامه مطلب

اللهمّ ارْزُقنی فیهِ الذّهْنَ والتّنَبیهَ وباعِدْنی فیهِ من السّفاهة والتّمْویهِ واجْعَل لی نصیباً مِنْ کلّ خَیْرٍ تُنَزّلُ فیهِ بِجودِکَ یا أجْوَدَ الأجْوَدینَ. خدایا، در این ماه به من تیزهوشی و بیداری روزی کن و از بی خردی و اشتباه دورم ساز و از هر خیری که در این ماه نازل می کنی، برایم بهره ای قرار ده و به حق جودت، ا ی بخشنده ترین بخشندگان.

ادامه مطلب

عده ‏اى از اصحاب امیرالمؤمنین علیه السلام نزد آن حضرت رفتند و گفتند: وصى موسى دلایل و نشانه‏ ها و معجزاتى نشان می ‏داد و جانشین عیسى نیز همان طور، تو هم به ما معجزه ای نشان بده.

ادامه مطلب

مطالعات محققان دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد افرادی که به طور مستمر در طول روز شکرگزاری می‌کنند، فشار خون و ضربان قلب منظمی دارند. همچنین میزان استرس این افراد بسیار کم است و خواب با کیفیتی دارند.

ادامه مطلب

حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی گفت: خداوند از ما می‌خواهد قلبی که در وجود ما به امانت گذاشته شده است را سالم برگردانیم چون این قلب باید ایمان‌گرا و معنویت‌گرا باشد.

ادامه مطلب

مطالعات محققان دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد افرادی که به طور مستمر در طول روز شکرگزاری می‌کنند، فشار خون و ضربان قلب منظمی دارند. همچنین میزان استرس این افراد بسیار کم است و خواب با کیفیتی دارند.

ادامه مطلب

یکی از شخصیت‌هایی که نام شهر غزه با نام او گره خورده است، هاشم بن عبدمناف، جد پدری پیامبر(ص) است که در یکی از سفرهای تجاری در مسیر شامات به دلیل بیماری در شهر غزه بدرود حیات گفت و هم‌اکنون بارگاه هاشم بن عبدمناف، با نام «مسجد السید هاشم» بزرگ‌ترین و کهن‌ترین مسجد منطقه الدرج شهر قدیمی غزه است. یکی از شخصیت‌هایی که نام شهر غزه با نام او گره خورده است، هاشم بن عبدمناف جد پدری پیامبر(ص) است. هاشم فرزند عبدمناف جایگاهی ویژه در بین قریش داشت. مورخان و احوال نویسان او را فردی با اخلاق نیک و سجایای شخصیتی دانسته‌اند که پس از واقعه «حلف الطیبین» دو وظیفه و مقام مهم مکه یعنی سقایت» (سقایی و آب رساندن به حجاج ) و «رفادت» (اطعام حجاج) را بر عهده داشت.ساختمان فعلی مسجد، از سال ۱۸۵۰ میلادی باقی مانده‌است که به دستور سلطان عثمانی عبدالمجید ساخته شد./الکوثر

ادامه مطلب

خلاصه زندگی پیامبر اسلام را در اینفوگرافیک زیر ببینید.

ادامه مطلب
اینستاگرام بهداشت نیوز