title

روغن پونه کوهی سلامت دستگاه تنفسی را به همراه دارد بنابراین اغلب در داروهای خانگی برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می شود. پونه کوهی گیاهی معطر و از خانواده نعناع می باشد، روغن آن به لطف خواص ضد ویروسی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی محبوب شده است.

ادامه مطلب

رزماری از آن دست گیاهانی که عمری بیش از ۲ سال دارد و از برگ آن برای درست کردن غذاهای بسیار زیادی استفاده می‌شود. از گذشته تا به امروز، انسان از خواص این گیاه به‌خوبی آگاه بوده و مطالعات امروزی هم آن خواص رزماری را اثبات کرده‌اند؛ از بهبود تمرکز گرفته تا جلوگیری از پیری مغز، بهبود عملکرد سیستم گوارشی و افزایش بینایی.

ادامه مطلب

یک متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه افزایش یا کاهش وزن فرایندی تدریجی و منظم است و سرعت بخشیدن به آن آسیب‌های جدی به بدن وارد می‌کند، نسبت به فریب تبلیغاتی فضای مجازی درباره دمنوش‌های لاغری و کاهش وزن سریع هشدار داد و گفت: افرادی که تمایل به چاقی یا لاغری دارند باید تحت نظر پزشک و با در نظر گرفتن تداخلات دارویی، درمان خود را آغاز کنند.

ادامه مطلب

این روغن گیاهی کاربردها و فواید بسیاری دارد، مخصوصا برای مراقبت از پوست و مو. فواید این روغن گیاهی بابت مواد مغذی، اسیدهای چرب و پتاسیم آن است. هرآنچه لازم است درباره این روغن پرخاصیت بدانید، در این مقاله خواهید خواند. با ما همراه باشید.

ادامه مطلب

زیره نوعی ادویه است که از گیاه Cuminum cyminum  به دست می آید. این گیاه بومیِ مدیترانه و جنوب آسیاست. بنابراین، ادویۀ زیره در غذاهای مختلف، از جمله غذاهای مدیترانه و جنوب آسیا، مورد استفاده قرار می گیرد.

ادامه مطلب

دوسین ترکیبی از سیاه دانه (تخمه ریحان) و عسل طبیعی است. برای درست کردن این معجون باید ۳ قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با یک قاشق غذاخوری سیاه دانه کوبیده ترکیب کنید.

ادامه مطلب

رییس اداره داروهای سنتی اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: فقط زالوی طبی عرضه شده در داروخانه‌ها و واجد برچسب اصالت، مورد تائید سازمان غذا و دارو برای تجویز و استعمال می‌باشد.

ادامه مطلب

مریم گلی ازجمله گیاهان دارویی است که سرشار از ویتامین و مواد معدنی بوده و دم کرده آن می‌تواند اثرات بسیار مفیدی بر بدن ایجاد کند.

ادامه مطلب

بر اساس توصیه های طب ایرانی، پیش از هر چیز لازم است از درهم خوری در فصل بهار پرهیز شود. همچنین برای تغذیه در فصل بهار، مصرف مواد غذایی خشک نسبت به چرب، برتری دارد. در مورد شیرینی‌ ها نیز توصیه می شود شیرینی ‌تر استفاده نشود و مصرف شیرینی هایی مانند شیرینی نخودچی و شیرینی برنجی بهتر است.

ادامه مطلب

گاهی دوری از غم، خشم و ناراحتی به آسودگی امکان پذیر نیست و باید به کمک برخی مواد گیاهی و طبیعی به بدن و اعصاب کمک کرد تا این لحظات را سپری کرده و به آرامش برسد. اگر شما هم دوران سختی را سپری می کنید و یا برای بهتر شدن حال روحی و جسمی تان به دنبال راهکارهای سالم و طبیعی هستید، این دمنوش را امتحان کنید.

ادامه مطلب

روغن نارگیل خوراکی شامل کمک به لاغری، عملکرد بهتر مغز و فواید شگفت‌انگیز متعدد دیگر است. حتی بدون مصرف خوراکی هم می‌توان از خواص روغن نارگیل برای پوست و مو بهره‌مند شد.

ادامه مطلب

التهاب لثه، یکی از بیماری‌های رایج پریودنتال، به دلیل عوامل مختلفی از جمله رسوب پلاک دندانی، نامناسب بودن رژیم غذایی، عوامل وراثتی، عفونت‌های باکتریایی، خشکی دهان و تغییرات هورمونی به وجود می‌آید.

ادامه مطلب

 درمان فوری خلط پشت حلق کار غیر ممکنی نیست. خلط یا مخاط ماده ای طبیعی و لغزنده است که توسط بسیاری از بافت های غشایی در بدن تولید می شود و برای عملکرد بدن ضروری است و به عنوان یک لایه محافظ و مرطوب عمل می کند تا از خشک شدن اندام های حیاتی جلوگیری شود.

ادامه مطلب

بسیاری از افرادی که از سرطان رنج می برند اغلب از این دارو به عنوان “مکمل” جلسات شیمی درمانی خود استفاده می کنند. دلیل این امر براساس قدرت آنتی اکسیدانی لیمو و توانایی آن در محافظت از سیستم دفاعی طبیعی بدن است. همانطور که می دانید بیماران سرطانی تحت درمان های بسیار تهاجمی قرار می گیرند که به طور تهاجمی به سیستم ایمنی بدن حمله می کنند.

ادامه مطلب

زردچوبه به‌تنهایی خوب است، اما وقتی با فلفل سیاه ترکیب شود فواید آن می‌تواند قوی‌تر باشد.  

ادامه مطلب
اینستاگرام بهداشت نیوز