title

براساس گزارشات منتشر شده یکی از شایع‌ترین مشکلات در بیماران،اختلالات عملکردی دستگاه گوارش مانند سوزش سر دل و ریفلاکس معده است.بسیاری از افراد به‌خاطر کنترل کردن ریفلاکس معده،بدون تجویز پزشک به مصرف بعضی از داروها روی می‌آورند.

ادامه مطلب

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت طی اطلاعیه ای آخرین وضعیت کرونا در کشور را منتشر کرد.

ادامه مطلب

ویتامین ها عناصر حیاتی هستند که می توانید از آن ها به عنوان یک رژیم غذایی سالم و یا در قالب مکمل‌ها، استفاده کنید.

ادامه مطلب

خلاص شدن از شر چربی اضافی در بدن بسیار دشوار است ، به همین دلیل قصد داریم ۷ ماده غذایی را به شما معرفی کنیم که می توانند به شما در سوزاندن چربی به طور طبیعی کمک کند.

ادامه مطلب

اگر پلک های شما به طور غیر ارادی می لرزد یا بسته می شود، ممکن است دچار تیک شده باشید.به‌طور کلی باید توجه داشت که تیک های عصبی لرزش های بسیار ظریف ماهیچه ها هستند که می توانند به دلایل متعدد ظاهر شوند و شدتشان متغیر است.

ادامه مطلب

ویروس‌ها عامل اصلی ایجاد عفونت‌ها در جهان هستند که انواع مختلفی از بیماری‌ها را ایجاد می‌کنند.از آنجایی که تنها راه تکثیر ویروس حمله به سلول‌های سیستم ایمنی بدن است،بنابراین این ذرات ریز به عنوان انگل‌های درون سلولی در نظر گرفته می‌شوند.

ادامه مطلب

افراد کهنسالی که که به مدت شش ماه پیاده روی مرتب داشته نسبت به همسالان خود که چنین فعالیتی نداشته و یا ورزش‌های دیگر انجام دادند، از سلامتی مغز و بهبود حافظه بهتری برخوردار هستند.

ادامه مطلب

اغلب افراد به ما می‌گویند که همیشه این امکان وجود دارد از تفکر مثبت در زندگی روزمره به نفع خود استفاده کنیم.اما توجه به این نکته مهم است که ما نمی‌توانیم از رویدادهای منفی و آسیب‌زا یا احساساتی که درباره آنها داریم،اجتناب کنیم.

ادامه مطلب

گذراندن ساعاتی از روز در محل کار با نشستن زیاد پشت کامپیوتر یا ایستادن بیش از حد عواقب بدی برای بدن و به‌ویژه ستون فقرات شما دارد.

ادامه مطلب

اگر بخواهیم از روانشناسی تربیتی و رشدی صحبت کنیم،نظریه دلبستگی احتمالاً یکی از شناخته شده ترین نظریات است.این نظریه باعث شده که ما به درک بهتری از اهمیت پیوند بین والدین و فرزندان برسیم و بفهمیم که دلبستگی چگونه یک عامل تعیین کننده در شکل گیری شخصیت است.

ادامه مطلب

طبق مطالعات انجام شده،کک حشره بسیار کوچکی است که می‌تواند به ارتفاع ۳۳ سانتی‌متر به صورت افقی و ۱۸سانتی‌متر به صورت عمودی بپرد.همانطور که گفته شد از خون پستانداران به ویژه حیواناتی مانند گربه و سگ تغذیه می کند.

ادامه مطلب

برای از بین بردن موثر قارچ ناخن،مهم است که بدانیم همه عفونت‌های قارچی ناخن معمولاً توسط یک نوع باکتری خاص ایجاد نمی‌شوند.عواملی که شما را در معرض خطر ابتلا به عفونت قارچی ناخن قرار می دهد شامل بریدگی،قرار گرفتن بیش از حد در معرض رطوبت و بهداشت نامناسب است.

ادامه مطلب

چندین علامت هشداردهنده وجود دارد که نشان می‌دهد فرد در خطر حمله قلبی است.این علائم عبارتند از نامنظم شدن ضربان قلب،احساس ضعف شدید و قرار گرفتن در آستانه بی‌هوشی.در مواجهه با این علائم،بیشتر افراد در مواجه با این علائم معمولاً به دنبال کمک پزشکی می‌روند.

ادامه مطلب

با پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر،برخی از بازیکنان به‌دلیل مصدومیت نتوانستند در مرحله یک هشتم نهایی بازی کنند.این باعث شده است که کادر پزشکی در تیم‌های مختلف به‌طرز شگفت‌انگیزی به‌دنبال رفع مصدومیت بازیکنان خود باشند.

ادامه مطلب

پوست به‌دلیل محافظت بالایی که از ما در برابر بیماری‌ها انجام می‌دهد،بدون شک یکی از مهم ترین اعضای بدنمان است.به همین دلیل محافظت و مراقبت از آن ضروری است.

ادامه مطلب
اینستاگرام بهداشت نیوز