title
کد خبر: 14868
00
درمان قطعی دیابت (مرض قند) نوع ۱ و ۲ با عرق بوقناق

چنانچه از بیماری دیابت (مرض قند) رنج می برید تا انتهای این مطلب را بخوانید.

مطمئناً، از داروی شگفت آوری که خداوند در طبیعت برای درمان بیماری دیابت قرار داده است حیرت زده خواهید شد.

به گزارش بهداشت نیوز، گیاه بوقناق و زول گیاهان خارداری هستند که در فارسی به نام باباخازن از آن یاد شده است . یه علت خواص بوقناق  که در ریشه و میوه این گیاه وجود دارد از آن در طب سنتی استفاده میشود . در گیاه بوقناق مقداری اینولین وجود دارد که به دلیل این شباهت آن به کنگر فرنگی به آن کنگر فرنگی وحشی نیز میگویند.

بوقناق از نظر طبع در طب سنتی گرم و خشک است و عده ای بر این باورند که طبع این گیاه سرد است و همچنین خاصیت ضد سم دارد.

عرق بوقناق برای پاک سازی کبد از سموم و بازکردن مجاری کبد به علت تاثیر مستقیمی که بر فعالیت های آنزیمی کبد دارد بسیار مفید می باشد.

عرق بوقناق بر غدد فوق کلیه اثر مفید و موثر دارد و در همکاری با کبد مفید برای افزایش انسولین و فعال کردن لوزالمعده و کاهش قند خون و درمان دیابت اثر شگفت آوری دارد.

عرق بوقناق جوش صورت را به علت فعال کردن و پاکسازی کبد و تصفیه خون از بین می ­برد و عروقی پوست را باز میکند و پوستی شفاف به همراه می آورد. همچنین برای نفخ معده و روده بسیار مفید است .

نوعی گیاه از خانواده چتریان که این گیاه با نام علمی  (Apiaceaee) دارای رویش بیابانی و وحشی میباشد . گیاه مورد نظربه پارسی «خارزن بابا » و«چرخه »وبه آذری «بوقناق»نام دارد. این گیاه در استان های آذربایجان – همدان – اصفهان – کردستان – دامنه های البرز و زاگرس در ارتفاع ۲۶۰۰ متر از سطح دریا میروید . ارتفاع گیاه بوقناق بین ۵۰ تا ۲۰۰ سانتی متر میباشد .

از مشخصات بوقناق : گیاهی پایا ، مقطع ساقه ی آن مثلثی، پوشیده از تارهای پنبه‌ای به رنگ سفید و آبی روشن است.

تمام قسمت‌های ساقه و شاخه‌ها بال‌دار هستند و در کناره و نوک آن‌ها خار وجود دارد. برگ‌های آن بزرگ و کشیده، بیضی با کناره‌ی خاردار و گل‌ها به رنگ بنفش به شکل یک طبق ضخیم و متراکم هستند که گل‌ها در روی آن قرار دارند؛ گل‌ها منتهی به خار هستند و در انتهای ساقه‌ی گل‌دهنده در تابستان ظاهر می‌شوند.

عرق بوقناق ۵۲ خاصیت دارد که مهمترین آن ها عبارتند از :

خواص عرق بوقناق و دیابت نوع یک و نوع دو

– عروق پوستی را باز کرده و پوست را شفاف می‌سازد.

– جوش صورت را به علت فعال کردن کبد و تصفیه‌ی خون از بین می‌برد.

– برای نفخ معده و روده بسیار موثّر است.

– برای دستگاه گوارش، درمان کولیت و فعّال کردن کبد و تولید صفرا و ریختن آن در اثنی‌عشر (دوازدهه) و تجزیه و تحلیل بردن چربی‌ها (تری‌گلیسیریدها و کلسترول) بسیار خوب و موثّر عمل کرده است. افرادی که ناراحتی معده و کولیت دارند، قبل از غذا یک استکان و بعد از غذا نیز نصف استکان میل نمایند.

– غدد فوق‌کلیه را فعال کرده، ترشح آدرنالین را تنظیم می‌کند و استرس و عصبانیت و اضطراب را از بین می‌برد.

– یبوست را از میان برده و به رود‌ه‌ها نرمی می‌دهد.

– بسیار مدر است.

– جهت درمان ورم و سنگ کلیه و مثانه از آن می‌توان استفاده کرد.

– خوردن آن باعث قطع ترشح شیر در مادران شیرده می‌گردد.

– از همه جالب‌تر نقش آن در افزایش ترشح انسولین، فعال کردن لوزالمعده، کاهش قند خون و در نتیجه درمان دیابت است؛ به همین جهت در افراد غیر دیابتی باید حتماً با کمی عسل طبیعی میل شود چون به شدت قند خون را کاهش می‌دهد.

بیماران قندی می‌توانند هر ۴ ساعت یک استکان عرق بوقناق را میل کنند و اثرات معجزه‌آسای آن در درمان تدریجی دیابت را تجربه نمایند.

خواص عرق بوقناق و دیابت نوع یک و نوع دو

اثرات فارماکولوژیک و درمانی این گیاه که در عصاره و عرق آن متمرکز است، توسط  شادروان استاد بدریال (پژوهشگر طب سنتی) در سال ۱۳۷۵ پس از یک سلسله تحقیقات و آزمایش‌های بالینی بر روی بیماران دیابتی کشف گردید.

در خلال این بررسی‌ها مشخص شد برخلاف روش‌های درمانی طب نوین که فقط بر کاهش سطح قند خون تکیه دارد، عرق بوقناق و عرق زول بر فعال کردن و پاکسازی کبد و غدد فوق‌کلیه اثر داشته و موجب تحریک ترشح انسولین از لوزالمعده می‌گردد.

در طی ۱۷ سال بررسی و پژوهش‌های بالینی، اثر قطعی این دارو بر درمان دیابت مشخص شد و به عطاری‌های معتبر و همکاران پزشک فعال در زمینه‌ی طب سنتی و طب مکمل توصیه گردید تا عرق بوقناق را برای بیماران دیابتی مورد استفاده قرار دهند که نتایج درخشان آن امروزه فراگیر شده است .

بوقناق یا زول شامل دویست و پنجاه گونه گیاه می باشد . این گیاه به وسیله فعال کردن سلول های پانکراس و تحریک تولید انسولین از سلول ها اشاره نمود که این امر موجب کاهش قند خون و درمان دارویی قند میگردد .

بیماری های دیگری که زول و بوقناق می تواند برای درمان آن ها موثر باشد عبارت اند از :

بیماری های خونی مانند کم خونی ها و کمبود پلاکت ها مانند بیماری IIP
بیماری تنفسی مانند آسم و تنگی نفس
بیماری ضعف عضله قلبی
پیشگیری و کاهش بروز سکته های مغزی و قلبی
درمان کولیت روده و رفع یبوست (یکی از بهترین خواص عرق زول و بوقناق)
تنظیم ترشح آدرنالین و کاهش استرس، عصبانیت
رفع جوش های صورت با فعال کردن کبد و تصفیه خون
آنتی دیابت که یک ترکیب صد در صد گیاهی و ارگانیک می باشد فاقد عوارض جانبی و بهترین راهکار درمانی دیابت است
پژوهش های یک محقق ایرانی؛ کشف خواص عرق بوقناق در درمان دیابت

اثرات فارماکولوژیک و در مانی این گیاه که در عصاره و عرق آن متمرکز است،توسط  شادروان استاد بدریان (پژوهشگر طب سنتی)در سال ۱۳۷۵پس از یک سلسله تحقیقات و آزمایش های بالینی بر روی بیماران دیابتی کشف گردید.

در خلال این بررسی ها مشخص شد بر خلاف روش های درمانی طب نوین که فقط بر کاهش سطح   قند خون تکیه دارد،عرق بوقناق و عرق زول (گیاهی قوی و موثر مانند بوقناق)بر فعال کردن و پاکسازی کبد وغدد فوق کلیه داشته و موجب تحریک ترشح انسولین از لوزالمعده می گردد.

در طی ۱۷ سال بررسی و پژوهش بالینی دکتر محمد دریایی،اثر قطعی این دارو بر درمان دیابت مشخص شد و به عطاری های معتبر و همکاران پزشک فعال در زمینه ی طب سنتی و طب مکمل توصیه گردید تا عرق بوقناق را برای بیماران دیابتی مورد استفاده قراردهند که نتایج درخشان آن امروزه فراگیر شده است.

سوابق پژوهشی و آماردرمان موفق

در ابتدا عرق گیاه بوقناق گرفته شد و به صورت تصادفی روی مبتلایان به چند بیماری لاعلاج و صعب العلاج که از درمان های طب نوین و طب سنتی نتیجه نگرفته بودند،آزمایش گردید.پس از مدتی مشخص شد عرق بوقناق در مبتلایان به دیابت اثر مثبت شگفت آوری دارد و ادامه ی تحقیقات متمرکزشد.

دکتر محمد دریایی،یک مرکز معتبر پخش گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی به نام “گیاهان دارویی دینی” را به صورت اختصاصی برای معرفی و عرضه ی این داروی جدید برگزید که از طریق مشاوره ی تلفنی و حضوری ،بیماران را با خواص جدید کشف شده برای این گیاه آشنا کرد.

با توجه به این که دو گیاه بوقناق و زول برای عموم ناشناخته بودند،جلب اعتماد مردم و راضی کردن بیماران برای مصرف این داروی جدید کار دشواری بود؛ولی با مشخص شدن اثرات مثبت آن ،به مرور مورد توجه واقبال قرار گرفت .

در یک طرح پژوهشی به مدت سه سال،بیش از ۱۰۰۰نفر دیابتی از مناطق مختلف کشور با عرق بوقناق تحت درمان قرار گرفتند که در تمام موارد نتیجه ی درمان مثبت بود و بیماری دیابت در این افراد تحت کنترل قرار گرفت.

دوره ی درمان چهارماهه از نظر برگشت بیماری و عوارض جانبی احتمالی دارو تحت نظر قرار گرفتند که در هیچ موردی عوارض جانبی و برگشت بیماری مشاهده نشد.

پزشکانی که در این طرح با دکتر دریایی همکاری داشتند عبارتند از آقایان دکتر عزیزخانی (تهران)،دکتر نواب زاده (بیرجند)،دکتررمضانی (همدان)،دکتر رضایی(بهبهان)،دکتر فلاح (آمل)،دکتر عسگران فر (یزد)،دکتر غفاری (کرج)،دکتر قنبرزاده (اردبیل)و دکتر اکبری (تهران )که با توجه به آمار بیماران،به صورت وسیع از این دارو استفاده کرده ونتایج بسیار خوبی گرفتند؛

به طوری که از طریق مصاحبه های تلویزیونی اعلام کردند بیماری دیابت با عرق بوقناق (به شرط رعایت اصول صحیح تغذیه و تغییر سبک زندگی )قابل درمان است.

بیمارانی که در این طرح درمان قرگرفتند،رژیم غذایی صحیح از نظر طب سنتی ایرانی را رعایت کرده و تنش های عصبی را با مصرف دمنوش های گیاهی کنترل کردند.همچنین مصرف داروهای شیمیایی را به طور کامل قطع کرده،دوره ی درمان را کامل نموده و دستور مصرف دارو را به صورت دقیق دنبال کردند.

همه ی افراد از نظر جسمی در شرایط مطلوب هستند و کسانی که انسولین تزریق می کردند دیگر نیازی به این کار ندارند.این درمان بر روی کودکان خیلی بهتر نتیجه داده است.آمار و سوابق درمان و شماره ی تلفن بیمارا ن درمان شده در این طرح پژوهشی،در دفتر «ماهنامه ی غذای سالم »موجود است.

 

منبع: سلامتی

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
دوست
1396/01/19 - 06:582 2
مکانیسم اثر
تحریک سلول های لوز المعده برای آزادی بیشتر انسولین، که با انسداد گیرنده های پتاسیم در سلول های بتای جزایر لانگرهانس لوز المعده اتفاق می افتد.

عوارض
افزایش وزن، سردرد، تهوع، ناراحتی معده، اسهال، افت فشار خون، زردی چشم ها یا پوست، تیرگی ادرار، کم رنگی مدفوع، تب، گلودرد، بثورات جلدی، خارش یا کهیر، تورم زبان، لب ها یا صورت، حساسیت به نور آفتاب، خون ریزی یا کبود شدگی
محمد
1396/01/19 - 10:069 12
کاملا درسته من در درمان دیابت پدرم استفاده کرده و کاملا نتیجه گرفتم
امین
1396/05/09 - 07:036 6
از این دروغ ها زیاد تبلیغ میشه
كاربر
1396/09/14 - 00:510 2
بنده مدت طولاني چندين بار از عرق بوقناق استفاده مردم اما هيچ نتيجه اي برام نداست
پوریا
1396/10/02 - 14:121 2
با سلام
6 ماه دخترم استفاده کرد نتیجه نداد.
آرین
1396/11/03 - 21:304 4
17 سال تلاش کردی که دیابتی ها رو با این اراجیف تیغ بزنی.برو جمع کن منم یک بسته کلاه خریدم .
قانون که نباشد هر کسی از راه برسه مستقیم میره سراغ جیب مردم.
علی
1396/12/16 - 13:494 2
سلام دوستان حالا نتیجه چی شد لطفا بفرستید
اینستاگرام بهداشت نیوز